مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 13:102023-12-16پزشكي

اهدای عضو جوان نیاسری به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید


 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن زنده یاد ایوب حلوایی جوان 37 ساله که به علت سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اهدا شد تا به بیماران نیازمندِ عضو جان دوباره ببخشد.

- ایسنا/اصفهان  سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن زنده یاد ایوب حلوایی جوان 37 ساله که به علت سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده اهدا شد تا به بیماران نیازمندِ عضو جان دوباره ببخشد.

عباس آزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه با وجود تلاش تیم پزشکی، برای نجات جان این شهروند نیاسری، مرگ مغزی وی مسجل شد و با رضایت خانواده وی کلیه ها و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی تأکید کرد: حرکت انسان دوستانه و خداپسندانه خانواده حلوایی برای کمک به بیماران نیازمند عضو قابل تحسین است و این چهارمین اهدا عضو یک بیمار مرگ مغزی در سال جاری است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هر بیمار مرگ مغزی می تواند با اهدای ارگان های حیاتی خود جان یک تا هشت نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج تا 53 نفر از معلولیت رهایی پیدا می کنند.

آزادی افزود: شاخص تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر(PMP) از ابتدای امسال تاکنون به 1.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای عضو جوان نیاسری به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید

اهدای عضو جوان نیاسری به بیماران نیازمند زندگی دوباره بخشید